Levering
Leveringstid
Der findes to produkttyper: Lagervarer og bestillingsvarer.
Alle vores lagervarer leverer vi inden for 1-3 hverdage. En bestillingsvare leverer vi inden for 10-14 dage. Leveringstiden fremgår af de enkelte produktsider.
Levering sker med det fragtfirma, som har den bedste logistik på destinationen. Hvis du bor et sted uden regelmæssig transport, skal du regne med forlænget leveringstid baseret på transportfirmaets leveringsplaner. Norrland har generelt længere leveringstider.
Hill Ceramic kan ikke garantere en nøjagtig leveringsdato, da vi ikke har mulighed for at påvirke transportfirmaernes arbejdsgang. Hvis de har meget at lave, kan der forekomme forsinkelser.
Kontakt os, hvis du har brug for specialtransport.
Når du har afgivet din ordre, kan du følge ordren online.
Levering af vareprøver sker til nærmeste pakkeshop.
Alle vores lagervarer leverer vi inden for 1-3 hverdage. En bestillingsvare leverer vi inden for 10-14 dage. Leveringstiden fremgår af de enkelte produktsider.
Levering sker med det fragtfirma, som har den bedste logistik på destinationen. Hvis du bor et sted uden regelmæssig transport, skal du regne med forlænget leveringstid baseret på transportfirmaets leveringsplaner. Norrland har generelt længere leveringstider.
Hill Ceramic kan ikke garantere en nøjagtig leveringsdato, da vi ikke har mulighed for at påvirke transportfirmaernes arbejdsgang. Hvis de har meget at lave, kan der forekomme forsinkelser.
Kontakt os, hvis du har brug for specialtransport.
Når du har afgivet din ordre, kan du følge ordren online.
Levering af vareprøver sker til nærmeste pakkeshop.
Leveringsvilkår
Når din ordre forlader vores lager, giver vi dig besked ved at sende en e-mail til den angivne e-mailadresse. Transportfirmaet vil derefter give dig besked via sms, e-mail eller et opkald og aftale et leveringstidspunkt.
Levering sker i dagtimerne på hverdage, medmindre andet er aftalt. Hvis det ikke er muligt at træffe dig pga. forkert oplyst telefonnummer eller af en anden grund, forbeholder vi os retten til at debitere de faktiske omkostninger for returfragt og ekspeditionsgebyr, som vi bliver pålagt af transportfirmaet. Det er også kundens pligt at forsøge at kontakte transportfirmaet, 2. dag efter du har modtaget en e-mail fra os om levering.
Din ordre må højst ligge hos transportfirmaet i 5 dage. Derefter debiteres lagerleje på 600 kr. pr. palle pr. døgn. Regnes fra transportfirmaets første kontaktforsøg.
Bor du i lejlighed, leveres ordren til porten/fortovskanten, forudsat at dette er muligt og lovligt for transportfirmaet. Hvis ikke leveres din ordre til nærmeste mulige aflæsningssted. Sker levering til hus/ejendom, skal vejen være i en sådan stand, at lastbilen kan vende og læsse af med lift. Dette forudsætter, at underlaget ikke er grus, sten eller et andet løst eller ujævnt underlag, hvor man ikke kan komme frem med en palleløfter. Det er køberens ansvar at undersøge forudsætningerne for levering med tung lastbil og tungt gods med palleløfter og informere om dette på forhånd.
Kontakt os for information om lastbil med løftekran. Denne ekstra service debiteres ifølge aftale. Du kan også kontakte os for et tilbud på bærehjælp eller ekspresforsendelse.
Levering sker i dagtimerne på hverdage, medmindre andet er aftalt. Hvis det ikke er muligt at træffe dig pga. forkert oplyst telefonnummer eller af en anden grund, forbeholder vi os retten til at debitere de faktiske omkostninger for returfragt og ekspeditionsgebyr, som vi bliver pålagt af transportfirmaet. Det er også kundens pligt at forsøge at kontakte transportfirmaet, 2. dag efter du har modtaget en e-mail fra os om levering.
Din ordre må højst ligge hos transportfirmaet i 5 dage. Derefter debiteres lagerleje på 600 kr. pr. palle pr. døgn. Regnes fra transportfirmaets første kontaktforsøg.
Bor du i lejlighed, leveres ordren til porten/fortovskanten, forudsat at dette er muligt og lovligt for transportfirmaet. Hvis ikke leveres din ordre til nærmeste mulige aflæsningssted. Sker levering til hus/ejendom, skal vejen være i en sådan stand, at lastbilen kan vende og læsse af med lift. Dette forudsætter, at underlaget ikke er grus, sten eller et andet løst eller ujævnt underlag, hvor man ikke kan komme frem med en palleløfter. Det er køberens ansvar at undersøge forudsætningerne for levering med tung lastbil og tungt gods med palleløfter og informere om dette på forhånd.
Kontakt os for information om lastbil med løftekran. Denne ekstra service debiteres ifølge aftale. Du kan også kontakte os for et tilbud på bærehjælp eller ekspresforsendelse.
Fragtpris
Fragtprisen er 495 kr. i hele Danmark undtagen øer og andre destinationer, der ikke har regelmæssig transport af tungt gods. Levering sker til hjemmeadressen. Du har også mulighed for afhentning på vores lager i Tvååker, Varberg, Sverige. Fragtprisen for vareprøver er 39 kr. i hele Danmark, leveret til pakkeshop.
Ved bestilling af "slim slabs" eller "storformatplader" pålægges ekstra fragtomkostninger. Der udarbejdes et separat tilbud for dette. Gælder plader/slabs større end 100/120/150/180/240/300 cm, som kræver specialtransport og løftekraner. Spørg os til råds, og anmod om et tilbud inden køb.
Ved bestilling af "slim slabs" eller "storformatplader" pålægges ekstra fragtomkostninger. Der udarbejdes et separat tilbud for dette. Gælder plader/slabs større end 100/120/150/180/240/300 cm, som kræver specialtransport og løftekraner. Spørg os til råds, og anmod om et tilbud inden køb.
Undersøg dine varer, før du skriver under
Du skal kvittere for en levering, det er herefter vigtigt, at du efterser din levering/palle, så du nemmere kan klage, hvis varen eventuelt er beskadiget.
Efterse pallen for udvendigt synlige skader, f.eks. beskadiget eller presset pakkeområde eller beskadiget palle.
Mærk på ydersiden af plastikken og kasserne, hvis du kan opdage skader, det kan være, at nogle hjørner rasler lidt, eller at det føles som om, at et eller andet hjørne eller selve plade er beskadiget.
Hvis du opdager noget, der ligner en formodet skade, (behøver ikke at være en bekræftet skade, bare at det er en formodet skade)
Fotografer afføringen og skaden.
Bed chaufføren om at notere beskadiget emballage på forsendelsesdokumenterne eller på sin PDA.
Noter tid og navn.
Kontakt os straks efter du har konstateret skaden via følgende link. https://hillceramic.dk/faq/kontakt-os/ eller scan QR-koden, som du finder på de vedlagte klagedokumenter på pallen.
Husk, at klagen skal ske med det samme.
Efterse pallen for udvendigt synlige skader, f.eks. beskadiget eller presset pakkeområde eller beskadiget palle.
Mærk på ydersiden af plastikken og kasserne, hvis du kan opdage skader, det kan være, at nogle hjørner rasler lidt, eller at det føles som om, at et eller andet hjørne eller selve plade er beskadiget.
Hvis du opdager noget, der ligner en formodet skade, (behøver ikke at være en bekræftet skade, bare at det er en formodet skade)
Fotografer afføringen og skaden.
Bed chaufføren om at notere beskadiget emballage på forsendelsesdokumenterne eller på sin PDA.
Noter tid og navn.
Kontakt os straks efter du har konstateret skaden via følgende link. https://hillceramic.dk/faq/kontakt-os/ eller scan QR-koden, som du finder på de vedlagte klagedokumenter på pallen.
Husk, at klagen skal ske med det samme.
Adresseændring
Hvis du ønsker at ændre leveringsadresse eller meddelelsesnummer, skal du kontakte os hurtigst muligt. Hvis Hill Ceramic endnu ikke har bestilt fragten fra rederiet, foretager vi ændringen gratis. Hvis Hill Ceramic allerede har booket din fragt til din tidligere angivne leveringsadresse, tillægges et leveringsændringsgebyr, dette er et gebyr som fragtfirmaerne opkræver Hill Ceramic for leveringsændringer, dette gebyr er DKK 350 inkl. moms. Ved debitering for leveringsadresseændring sender vi dig et betalingslink, når leveringsændringen er betalt kontakter vi transportfirmaet for leveringsadresseændring. Ændring af levering omfatter ændring af navn, adresse og telefonnummer til anmeldelse.